Displaysperre PIN funktioniert nicht mehr

  • Hallo,


    seit gestern funktioniert die PIN nicht mehr, die ich zur Displaysperre eingerichtet hatte. Ich habe daran aber nichts geändert. Faktisch komme ich nun nicht mehr in mein Handy!Kennt jemand dieses Phänomen und weiß Rat?

  • Hi zusammen,

    Hab ein ähnliches Problem mit meinem 8 lite. Hab mein PW vergessen, da ich es ewig nicht benutzt hatte. Nun kann ich es nicht mehr entsperren. Bootloader funktioniert nicht, verweist mich an das normale Flash. Wenn ich via PC Suite verbinden will, erkennt er das Device nicht. Es wird lediglich als Massstorage Device im Explorer erkannt. Somit kann ich ein defektes USB Kabel oder eine defekte Schnittstelle ausschliessen. Wenn ich das Herstellereigene Unlock Tool benutzten will, erhalte ich die Meldung, dass das Device nicht mit meinem MI-Account verknüpft sei. Flashen geht nicht, da das Device nicht erkannt wird, wenn ich den Flash ausführen will. Somit sehe ich absolut keine Möglichkeit mehr.


    Kann jemand helfen?

  • Moin! Kommst du noch in den Recovery-Modus? Durch gleichzeitiges, langes Drücken der Power- und Lautstärketaste?

    Dort, also im Recovery-Modus solltest du das Handy wieder zurücksetzen können, um es wieder nutzbar zu machen. Leider wirst du es dann neu einrichten müssen, falls keine Sicherung vorhanden ist.

  • Hi Semmel, ich komm schon rein und kann die Daten löschen, aber das Bildschirm-Entsperr-PW wird aber weiterhin verlangt. Und das Unlock Tool vom Hersteller erkennt das Gerät nicht. Habe das Handy nun eingeschickt.

  • Had to send it to repaire center after following solving possibilities didn't worked i got from xiaomi support:


    -------------------------------------------------------------------------------------------------

    I would request you to follow the below mentioned steps in order to unlock your device:


    (Note:- All the process mentioned below will erase your data stored in your device)


    Wipe the device from Mi Cloud:


    Perform this step only if all the following conditions are true:

    1. The device should be logged into a Mi Account

    2. Remembers the Mi Account login credentials

    3. The device is connected to the internet


    Wiping the device via Cloud will factory reset the device and the pattern will be removed. However, the device will be locked with the Mi Account. You have to enter the Mi Account Password during the setup process.


    Please refer the below mentioned link in order to log in to your Mi Cloud.


    Here is the link:- https://i.mi.com/


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Erase the device from Android Device Manager: (Available in your G-Mail Account on Web)


    Perform this step only if all the following conditions are true:

    1. The device has not been logged into a Mi Account

    2. The device must have been signed into a Google Account

    3. Remembers the Google Account login credentials

    4. The Device is connected to the Internet


    Erasing a device via Android Device Manager will factory reset the device and the pattern will be removed. However, the device will be locked with the Google Account. You have to enter the Google Account Password during the setup process.


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Recovery mode:


    Perform this step if the device is bootloader unlocked. You may use the recovery mode to wipe the user data to remove the pattern lock from the device. Erasing the user data via recovery mode will factory reset the device and the pattern will be removed. However, the device will be locked with the Mi Account. You have to enter the Mi Account Password during the setup process.


    Please follow the below mentioned steps for the same:-


    (Note:- Please save the backup file in your system if possible so that your important data would be prevented)


    Wipe All Data:-

    1. Switch Off your Phone

    2. Remove Sim card and Memory card

    3. Press Volume up key + Power key together for some time, so that you will be redirected to the bootloader

    4. Here, the Touch panel of your device will not work so navigate through Volume keys and confirm through Power key

    5. Select English

    6. Select Wipe & Reset

    7. Select Wipe All Data

    8. Please Reboot the phone after the completion of the process


    Hope the above troubleshooting steps resolve the issue. However, if the issue persists would request you to coordinate with the point of purchase for further assistance.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!